Verkeer bij school

We willen stimuleren zoveel mogelijk lopend of op de fiets naar school te komen. Er staat een bordje met daarop de mededeling dat fietsers moeten afstappen. Vanaf hier moet er met de fiets aan de hand gelopen worden. Om 14.00 uur geldt vanaf dit punt opstappen. De fietsen moeten tussen de hekjes gezet worden en de doorgaande wegen voor de voetgangers van en naar de auto’s en het schoolplein moeten vrijgelaten worden. Ouders die kinderen halen en brengen, vragen we de fiets alleen aan de rechterkant van het pad (aan de slootkant) te plaatsen en ervoor te zorgen dat er vrije doorgang blijft voor een ander.

Voor ouders die hun kind(eren) met de auto brengen en halen, geldt dat auto’s op de “Tút-en-d’r-út”-stroken niet verlaten mogen worden door de bestuurder. Deze stroken zijn bedoeld om leerlingen af te zetten of op te pikken en hiermee een stukje doorstroming te bevorderen.

Leerlingen zijn vanaf 8.15 uur welkom op het schoolplein; vanaf dat moment is er pleinwacht aanwezig. Om 8.20 uur gaat de deur voor de onderbouw open. Ouders mogen de kinderen binnen brengen. De leerlingen van groep 4 tot en met 8 gaan bij de eerste bel via de ingang voor de midden- en bovenbouw naar binnen, zodat de lessen bij de tweede bel (om 8.30 uur) kunnen starten. Iedereen bij voorbaat dank voor de medewerking.