Kinderboekenweek

Op obs Akkrum start de Kinderboekenweek op donderdag 4 oktober, omdat de leerlingen op 3 oktober vrij zijn in verband met een studiedag. Op 4 oktober wordt in iedere groep een boek geïntroduceerd dat aansluit bij het thema van de Kinderboekenweek. Ieder jaar worden er voor verschillende leeftijden boeken geselecteerd die aansluiten bij het thema van de Kinderboekenweek en bij deze boeken wordt een lespakket ontwikkeld. De leerkrachten gebruiken de lessuggesties om aandacht aan het boek te besteden.

In de bovenbouw zal een Voorleeswedstrijd gehouden worden. Degene die Voorleeskampioen van onze school wordt, mag meedoen aan de regionale Voorleeswedstrijd.

Op vrijdag 12 oktober wordt de Kinderboekenweek afgesloten. Tussen 14.00 en 14.30 uur zijn ouders en andere belangstellenden van harte welkom om in de groepen te bekijken wat de leerlingen tijdens de Kinderboekenweek allemaal gedaan hebben. In It Bynt zal een kinderboekenmarkt gehouden worden. Leerlingen die thuis boeken hebben die zij niet meer lezen, maar die nog wel door andere leerlingen gelezen kunnen worden, kunnen hun boeken verkopen.