Pleinregels

De belangrijkste pleinregels zijn:

• We zorgen er met elkaar voor dat de pauze voor iedereen leuk is
  • Tijdens het buitenspelen blijft iedereen op het plein
  • De ijzeren draden laat iedereen hangen
  • Bij de fietsenrekken stapt iedereen af en wordt met de fiets aan de hand gelopen
  • Op het plein mag tikkertje gespeeld worden, maar verder blijven we van elkaar af
  • Leerlingen die willen voetballen op het veld, verzamelen op de zwarte rubberen tegels en lopen met een leerkracht naar het veld. De leerkracht bepaalt of het veld bespeelbaar is
  • Als een ruzie niet zelf opgelost kan worden, ga je direct naar de pleinwacht

In de groepen worden de pleinregels die gehanteerd worden besproken en de leerkrachten geven aan dat de regels door alle leerkrachten strak gehanteerd zullen worden. Ook wordt besproken wat er gedaan wordt als iemand zich niet aan de regels houdt. De leerling wordt dan naar binnen gestuurd en moet in de klas een formulier invullen. Op het formulier moet de leerling aangeven waarom hij naar binnen is gestuurd, wat er mis ging en hoe hij/zij het een volgende keer beter kan aanpakken.