Leerlingenraad

Op onze school wordt er ieder jaar een leerlingenraad gekozen. Kinderen van groep 5 t/m 8 kunnen in hun klas vertellen waarom zij geschikt zijn om in de leerlingenraad te gaan. De groep mag stemmen en de leerling met de meeste stemmen gaat de groep vertegenwoordigen in de leerlingenraad.

De leerlingenraad van obs Akkrum bestaat uit Lynn, Minssa, June, Twan, Ids, Bjorn en Stijn (Marre onbreekt op de foto). Tijdens de leerlingenraad brengen zij onderwerpen in vanuit de groep, die bij de kinderen spelen. De kinderen denken ook mee over nieuwe methodes, vieringen op school en allerlei andere zaken die op school spelen.  Na de leerlingenraad vertellen zij weer aan de leerlingen van alle groepen wat er uit de bespreking naar voren is gekomen.

De leerlingenraad komt ongeveer vijf keer per schooljaar bij elkaar.

Ambion heeft ook een KinderInnovatieRaad. Van iedere school van Ambion zitten daar twee kinderen vanuit de leerlingenraad in. Deze kinderen krijgen opdrachten, denken mee en innoveren het onderwijs binnen Ambion.